Korisnici su skloni da internet pretraživače koriste za politički nekorektna i vrlo osjetljiva pitanja – je li neko gej ili mrtav, zašto su Amerikanci debeli, a Kinezi mršavi...



Google i Bing više ne nude samo riječ ili dvije, već kompletno pitanje koje su korisnici najčešće postavljali, zbog čega je u posljednje vrijeme postala popularna uzrečica 'virenje preko virtualnog ramena'. Iako mnogi smatraju da to nije dobra praksa, uz pomoć nje se mogu otkriti vrlo zanimljive stvari.

Što, dakle, 'narod' želi znati, a ne usudi se nikoga pitati osim interneta? Najčešće postavljena pitanja uključuju, među ostalima, 'Kad je smak svijeta?' 'Je li George Washington bio gay?' 'Na koji datum pada Uskrs 2013?' i slično.

Dovoljno je u pretraživač napisati ili engleske riječi 'how, is, why, when' ili 'kako, gdje, kada, zašto'. Google to zove 'autocomplete', odnosno automatsko ispunjavanje, dok Microsoft na svom Bingu to zove 'autosuggest', odnosno automatska preporuka. Na taj način se na oba pretraživača unaprijed pretpostavlja koje biste pitanje mogli postaviti i to na osnovu pitanja koje su postavili korisnici prije vas.

Osim što otkrivaju što sve ljude zanima, one otkrivaju i da su ljudi skloni pretraživače vrlo često koristiti za politički nekorektna i vrlo osjetljiva pitanja.

Naime, nekoliko kategorija se konstantno pojavljuje u automatskom ispunjavanju pitanja, a to je pitanje je li neka osoba gay. Dovoljno je tek odabrati ime neke poznate osobe i ukucati, primjerice, 'Is George Clooney…' (Je li George Clooney…) i automatski će se pojaviti riječ 'gay'. To će se dogoditi gotovo na bilo koje ime neke slavne osobe.

U drugim slučajevima pojaviće se riječi poput 'muslim' (musliman) ili, recimo, 'dead' (mrtav). Korisnike, sudeći prema internetskim tražilicama, zanimaju seksualna orijentacija i vjeroispovjest slavnih, a nisu baš ni sigurni jesu li umrli. Većinu korisnika je, primjerice, zanimalo kako je sahranjen Neil Armstrong.



Objavi komentar Blogger

 
Top